Klagehandtering
Vi har som mål å ha fornøyde kunder. Likevel kan det innimellom oppstå forhold som gjør at du som kunde ikke er fullt ut tilfreds. Dersom det er tilfelle, ønsker vi å høre fra deg.
Vi har som mål å ha fornøyde kunder. Likevel kan det innimellom oppstå forhold som gjør at du som kunde ikke er fullt ut tilfreds. Dersom det er tilfelle, ønsker vi å høre fra deg.
Dersom du mener Kredittbanken har gjort en feil eller er misfornøyd med en avgjørelse vi har tatt, har du mulighet til å få overprøvd saken gjennom vår egen klageordning.
Klageordningen er intern og må ikke forveksles med et uavhengig organ som f.eks. Finansklagenemnda. Du kan alltid bringe saken inn for Finansklagenemnda eller domstolene dersom du er misfornøyd med bankens svar.
I misbruks- og svindelsaker knyttet til betaling og kontobelastning, er det banken selv som må bringe sak inn for Finansklagenemnda eller domstolene dersom banken mener at det er grunnlag for at du helt eller delvis kan holdes ansvarlig.
Behandling av saker i Finansklagenemndas sekretariat er gratis for deg. Det kan påløpe et mindre gebyr dersom du får avslag i sekretariatet og krever saken avgjort av nemd. Det er også gratis å benytte bankens interne klage- og reklamasjonsordning.
Send følgende til klage@kredittbanken.no: