«Kort fortalt skulle vi til ferieleiligheten til foreldrene mine i Marbella i fjor og skulle fly fra Gardermoen som vanlig tidlig en morgen i juli. Alt gikk etter planen – bilen var pakka, Emilie husket å ta med seg kosebamsen, Bente hadde laget matpakker og bagasjen hadde vi lastet opp kvelden i forveien. Med andre ord rutinert familie ... hehehe.

Det tar ca. en time å kjøre hjemmefra til Gardermoen og det pleier å gå rimelig greit, selv med noe økt morgentrafikk. Vi hadde beregnet god tid og kjøreturen gikk som det pleier. Men så begynte bilen å «hoste» som Emilie sa, og etter hvert merket jeg at den mistet motorkraft. Motorlampen begynte også å lyse så jeg ble litt engstelig. Vi kjørte noen kilometer til, så kom det plutselig en merkelig suselyd og motoren ble nesten helt død. Jeg klarte heldigvis å trille bilen til siden av veien. Så ringte jeg NAF Veihjelp. De brukte ca. en halv time å komme til oss og man konstaterte kjapt at bilen ikke kunne kjøre videre. På dette tidspunktet hadde vi ca. en times tid igjen for å komme oss til Gardermoen for å rekke flyet. Det rakk vi ikke.

Vi måtte finne alternativ transport, den havarerte bilen måtte på verksted og vi trengte en senere flyavgang, slik at vi kom ned til Spania likevel.

Jeg sendte mail til flyselskapet og lurte på om vi kunne få refundert de opprinnelige billettene vi hadde bestilt, ettersom vi ikke kom oss til flyplassen pga. bilen – det kunne vi dessverre ikke. Da husket jeg at vi har reiseforsikring inkludert i NAF Xtra kortet og ringte Eika Kredittbank. Der fikk vi hjelp av forsikringsavdelingen som kunne bekrefte at forsikringen dekket det vi måtte betale ekstra med inntil kr 20000. Vi hadde betalt litt over 15000 for nye billetter, så det var jo innenfor grensen. Alt i alt det ordnet seg fint både med NAF Veihjelp og med forsikringen i NAF Xtra – vi var ganske takknemlige for at vi var NAF medlemmer den dagen.»

Priseksempel ved utsatt betaling: effektiv rente 27,16 % v/15.000,- o/12 mnd. Kostnad 1.973,75 kr. Totalt 16.973,75 kr.

Denne historien er basert på ekte hendelser registrert på Kundesenteret, krydret med fiktive karakterer for å bevare kundenes anonymitet.

Tilbake