«Jeg elsker naturen og å være ute i frisk luft. I fjor sommer dro jeg på en reise rundt Fensfjorden med noen kompiser. Planen var at vi skulle leie kano og padle langs fjorden i noen dager, så skulle vi stoppe litt, campe og fiske underveis. Det er altså dette som er drømmeferien min.

Vi dro av sted, leide kano og var klare for en herlig uke på fjorden. De første dagene gikk etter planen og vi koste oss med mye padling, fisking og sene kvelder ved bålet. Dag tre skulle vi padle ved Dyrøyna og akkurat den dagen hadde vi litt kraftigere strøm og noen bølger pga. østlig vind. På et tidspunkt mistet jeg litt kontrollen over kanoen og den kantret. Jeg hadde med meg en vanntett pose med kamerautstyret mitt, men av en eller annen grunn hadde jeg pakket denne inn i sekken med alle klær. Sekken falt ut i vannet og selv om vi prøvde å fiske den opp sank den og forsvant i dype og jeg så noen tusen kroner forsvinne ned mot havbunnen på et blunk. 

Jeg lånte noen klær og utstyr fra kompisene mine til vi kom oss til nærmeste sportsbutikk for å handle. Bra jeg hadde lommeboka i jakka under redningsvesten, så denne ikke ble til fiskemat. 

Kompisene mine rådet meg å ta en prat med forsikringsselskapet som jeg har reiseforsikring i. Jeg kom på at jeg hadde betalt for både kano-leien, for bensin og overnatting på de ulike campingplassene vi stoppet på, med NAF Xtra og at reiseforsikring er inkludert i kortet. Jeg ringte kundesenteret og fikk snakket med en kunderådgiver på forsikring, hun bekreftet at jeg hadde gyldig reiseforsikring ettersom jeg hadde betalt reiseutgiftene med NAF Xtra. Jeg måtte fylle ut et skjema og beskrive det som sank i havet og fikk dekket det tapte kamerautstyret og resten av verdiene. Kort oppsummert: veldig kjekt med rask forsikringshjelp når slike ting skjer på reisen.»

 

Priseksempel ved utsatt betaling: effektiv rente 27,16 % v/15.000,- o/12 mnd. Kostnad 1.973,75 kr. Totalt 16.973,75 kr.

Denne historien er basert på ekte hendelser registrert på Kundesenteret, krydret med fiktive karakterer for å bevare kundenes anonymitet.

Tilbake