« Saken er at jeg bestilte en Haynes bilbok på nett til litt ca 400 med frakt. Ikke den store summen men likevel. Jeg ventet og ventet, men boka kom aldri i posten og status på ordren forble det samme – «Under behandling». Etter ei ukes tid ringte jeg og sendte mail til nettbutikken, men de svarte meg aldri. Heldigvis hadde jeg brukt NAF Xtra og betalt med det – det sies jo at man skal bruke kredittkortet til netthandel.
Jeg ringte til slutt kundeservice og de satt meg i kontakt med reklamasjonsavdelingen. Jeg må innrømme jeg var litt flau, så det var godt å bli møtt med forståelse fra hyggelige rådgivere som fortalte meg at jeg var slettes ikke alene i å havne i en slik situasjon.
De ba meg fylle ut et par skjema og sende over det jeg hadde av e-poster til nettbutikken. Så ordnet det seg. Pengene ble refundert og jeg kjøpte boka et annet sted.
Nå har jeg lært leksa, så jeg kjøper ting bare fra kjente nettbutikker og bruker NAF Xtra videre på nett. Det ville vært veldig dumt å oppleve det samme med f. eks bankkortet mitt.»
Priseksempel ved utsatt betaling: effektiv rente 27,16 % v/15.000,- o/12 mnd. Kostnad 1.973,75 kr. Totalt 16.973,75 kr.
Denne historien er basert på ekte hendelser registrert på Kundesenteret, krydret med fiktive karakterer for å bevare kundenes anonymitet.