«For litt siden bestilte jeg en pakke fra Sverige men det tok litt lengere tid å få denne i posten. Mens jeg ventet fikk jeg en SMS fra PostNord at det manglet 29 kr på en pakke som var på vei til meg. Da tenkte jeg at dette gjaldt den svenske pakka. Jeg trykket i lenken i SMSen og kom meg videre til en betalingsside der jeg betalte de 29 kr med NAF Xtra. Så kom den svenske pakken i posten noen dager etter at jeg hadde betalt, men jeg ble litt mistenksom da den ble levert av Posten Norge, ikke PostNord.

Så kom den månedlige NAF Xtra fakturaen og der så jeg at jeg ble trukket fra noe som het Lotto29. Jeg husker jeg så reklame for Lotto29 på den betalingssiden til PostNord men jeg klikket aldri på denne. Syns det hele virket veldig rart og prøvde å komme meg inn på nettsiden deres, det trengte jeg brukernavn og passord til, med det hadde jeg ikke. Jeg lot være å forsøke på nytt og tenkte at 29 kr ikke var all verdens ting. Ei uke senere oppdaget jeg et nytt trekk på 499 kr fra Lotto29, da kokte det i over i topplokket her. Jeg sendte dem en sinna mail og ba dem refundere beløpet. Det eneste jeg fikk tilbake var standard svar at de vil ta kontakt med meg. Til slutt ringte jeg kundeservice hos NAF Xtra og kom rask i kontakt med noen hyggelige mennesker som jobbet på reklamasjonsavdelingen. De fortalte meg at det jeg hadde opplevd var et kjent svindelforsøk pågående mot PostNord og ba meg fylle ut noen reklamasjonsskjemaer. Det tok ikke lange tiden før beløpet som ble trukket ble refundert og etter hvert ble saken avgjort i mitt favør også. Jeg fikk også noen gode tips om å aldri åpne SMS lenker som går til sider som ber meg legge inn kortinformasjon. Dette skal jeg nok huske i tiden fremover».

 

Tilbake