«Jeg har lest utallige saker om folk som er blitt oppringt fra Microsoft og gått med på å tegne abonnement på en eller annen PC tjeneste som har vist seg å være bare tull. Men når jeg selv ble oppringt av Dennis Persson fra Anytech 365 gikk jeg rett i fella selv da gitt.

Han hyggelige mannen ga meg et knall tilbud på virusbeskyttelse i 6 år (72 mnd) for prisen av 5 år (60 mnd). Med andre ord jeg fikk et helt år gratis. Dette var jo en god deal tenkte jeg. Så jeg slo til! Etter det som ble lovet skulle jeg få en mail med bekreftelse på at avtalen gjaldt for 72 mnd, men det skjedde ikke. Kortet ble trukket for over 11 000 kroner og jeg fikk ingen dokumentasjon på at abonnementet skulle gjelde ett år ekstra.

Jeg ringte og sendte mail, men det skjedde ingenting. Ingen svarte og ingen kunne hjelpe meg. Til slutt ringte jeg kundeservice for jeg hadde heldigvis brukt NAF Xtra kredittkortet og betalt med det. Da snakket jeg med en annen hyggelig man som var vant å løse slike saker som min. Det var betryggende å endelig få et hjelpende hånd. Jeg måtte ut med en egenandel i denne saken, ettersom jeg hadde tatt et par dårlige valg, men likevel jeg fikk en god del av pengene tilbake. Fikk nytt kort også, for å forhindre fremtidige trekk og noen gode tips på hvordan å være mere kritisk til gode tilbud i fremtiden. Kort oppsummert jeg lærte å tenke litt lenger før jeg sier ja til gode kjøp og gir ut kortinformasjon til hyggelige telefonselgere.»

 

Tilbake