Hopp til innholdet
Logg inn

Kundeservice

Lurer du på noe? Ta kontakt med oss, vi hjelper deg gjerne!

Kontakt oss

Du når oss på:

Telefon: (+47) 915 09 718

Åpningstider:
mandag – fredag: 07.00 - 21.00
lørdag – søndag: 09.00 - 21.00

E-post: nafxtra@kredittbanken.no

Ikke nøl med å ta kontakt dersom du har spørsmål om ditt NAF Xtra kredittkort.

Vi kan hjelpe deg med mye, men ikke alt.

Behøver du hjelp med ditt NAF-medlemskap, veihjelp eller har spørsmål vedrørende medlemsfordelene dine? Ta gjerne kontakt med NAF sin kundeservice.

Mest stilte spørsmål for tiden

Siste helgen i mai ble det dessverre sendt ut en feilaktig faktura med forfall 16. juni. Selv om denne ble tilbakekalt i løpet av søndagen, mottok alle kunder med eFaktura varsel på e-post om at denne var tilgjengelig i nettbanken. 

Tirsdag 3. juni sendte vi ut en ny, riktig faktura med forfall 16. juni. Det er denne fakturaen som må betales til forfall.

  • Har du betalt inn den første fakturaen, vil innbetalingen bli registrert på kortet og du kan se bort fra eventuell faktura som er sendt ut 3. juni. Sjekke gjerne at beløpet du har betalt inn stemmer det det riktige fakturakravet.
  • Har du godkjent den første fakturaen, men ennå ikke betalt denne, bør du slette betalingen i din mobil- og nettbank. Deretter må du godkjenne fakturaen som ble sendt ut 3. juni.
  • Har du mottatt fakturaen datert 3. juni, men ennå ikke godkjent denne, kan du trygd gjøre det nå.

Vi har oppgradert våre nettsider og overført innholdet til en mer moderne og tidsriktig plattform. Derfor ser samtlige nettsider litt annerledes ut, men vi kan love deg at innholdet er stort sett det samme som før. Vi håper du liker det nye oppsettet.

Generelle spørsmål og svar om kredittkort

Alle priser finner du i prislisten.

Priseksempel ved utsatt betaling NAF Xtra:
Effektiv rente 26,2 %. Låner du 15 000 kr over 12 måneder, koster det 1 650 kr, og du betaler totalt 16 650 kr. 
Utsatt for uhell, sykdom eller tyveri på reise? Meld skade her.

Du kan også ringe Tryg på +47 55 17 19 46.

Ved akutt sykdom eller ulykkesskade kontakt Tryg Alarm på +47 24 24 07 41 eller trygalarm@tryg.no. Tryg Alarm har egne leger og kontakt med sykehus og legekontorer over hele verden.
Logg deg inn øverst på denne siden eller i Kredittbanken-appen og velg Hent PIN som du finner når du trykker på kortet.
Har du mistet eller blitt frastjålet kortet ditt?

Du kan enkelt sperre kredittkortet ditt selv i Kredittbanken-appen eller ved å logge inn øverst på denne siden.

Du kan også ringe Sperretjenesten på telefon +47 91 50 38 50.
Du kan søke om økt kredittgrense i Kredittbanken-appen eller ved å logge inn øverst på denne siden. Hvis søknaden godkjennes, endres grensen umiddelbart. Du kan også senke kredittgrensen din hvis du ønsker det.
Kredittkortregningen sendes deg rundt 14 dager før forfall. Hos oss kan du selv velge om du vil ha forfall den 1., 10., 15. eller 20. i måneden.

Eksempel: Med forfall den 15. februar vil vi sende deg faktura i månedsskiftet januar/februar. Denne regningen vil inneholde alle kjøp du har gjort i perioden 1.–31. januar.
Ja, du kan velge mellom forfallsdatoene 1., 10., 15. og 20.

Kontakt Eika kundesenter (se kontaktinformasjon lenger ned på siden) for å endre forfallsdato.
Ja! Med eFaktura mottar du regningen i nettbanken og slipper papirfaktura i posten.

Ønsker du å få kredittkortregningen som eFaktura, må du si "Ja takk til alle" eFakturaer i mobil- eller nettbanken din. På denne måten godtar du eFaktura fra alle bedrifter som kan sende ut elektronisk eFaktura og slipper å opprette eFakturaavtale med hver enkel tilbyder. Enkelt og greit!
Nei. Vi sender deg faktura på hele det utestående beløpet på fakturadato, men du velger selv om du vil betale hele eller deler av beløpet (minstebeløpet er 3,5 % av utestående beløp, minimum 250 kroner). Dette er en del av fleksibiliteten som ligger i kredittkort. Det du ikke betaler ned innen forfall, vil det naturligvis påløpe renter på, jf. prisliste og avtalevilkår.

En annen grunn til at vi ikke tilbyr AvtaleGiro, er at vi ønsker at du skal være oppmerksom på hva du handler og hvor mye du handler for. Dette er viktig for å bekjempe svindel. Med AvtaleGiro betales regningene automatisk uten at du engang behøver å se på fakturaen. Da kan du enkelt overse små beløp som trekkes urettmessig fra kredittkortet og i verste fall miste reklamasjonsretten dersom du oppdager kortsvindelen for sent.
Ja, du kan gjøre ekstra innbetalinger på kredittkortet etter ønske og behov, du trenger ikke vente på den månedlige fakturaen.

Du bruker samme KID-nummer og kontonummer som på den månedlige fakturaen. KID-nummeret ditt er personlig, og du finner både dette og kontonummer i tidligere fakturaer i arkivet i nettbanken eller i Kredittbanken-appen.
Har du fått belastet et beløp dobbelt, ikke mottatt vare etter bestilling på internett eller er utsatt for svindel på ditt NAF Xtra kredittkort, kan du be om å få beløpet refundert. Du kan enkelt opprette en reklamasjonssak i reklamasjonsportalen hos Nets.

Vi ønsker selvsagt at du som kunde er mest mulig fornøyd med oss. Dersom du mener at Kredittbanken har gjort en feil, ønsker vi å høre fra deg.

Se vår klageportal.